Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli tegevusterapeudi eriala tudengid külas Jämejalas
12. novembril käisid Jämejala vaimse tervise külas Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli tegevusterapeutide eriala esimese kursuse tudengid.
Juba mõnda aega on koostöö raames kujunenud traditsiooniks tutvustada äsja õpinguid alustanud tudengitele Jämejala psühhiaatriakliiniku tegevusi ja sundravi osakonna teenust ning siinset ravi toetavate tegevuste valdkonda.
Kohtumise eesmärk on kahetine – ühelt poolt aitab see mõista ravi toetavate tegevuste rolli psühhiaatrilises kontekstis, teisalt aitab samm-sammult murda Jämejalaga sageli kaasnevat stigmat.
Selle aasta tudengigrupis oli rõõm kuulda, et paljud olid valinud tegevusterapeudi eriala sisemisest kutsumusest ja huvist inimeste toetamise vastu, teised aga tänu varasemale kokkupuutele või kogemusele valdkonnas.
Praktiliselt terve päeva kestnud kohtumine oli sisutihe ja küsimuste rohke. Tutvustasime Jämejala psühhiaatriakliiniku ajalugu ning rääkisime, kuidas ravi toetavad teenused on integreerunud psühhiaatrilisse keskkonda.
Tegevusterapeut ja külaliste vastuvõtja Meelike Poplavski tutvustas tudengitele Eestis ainsana Jämejalas osutatavat teenust – sundravi ning selle eripärasid. Ta jagas ka oma igapäevatöö kogemusi, rõhutades, et tegevusterapeut ei tegutse siin ainult hindamismeetodite kaudu, vaid on patsientide kõrval igapäevastes toimetustes, juhendab tegevusjuhendajaid ja aitab kohandusi luua, mis toetavad patsientide toimetulekut.
Kohtumine toimus ajastutruus Jämejala kultuurimajas, mis oma ajaloolise õhustiku ja uuenduskuuri läbi teinud ruumidega pakkus tudengitele suurt huvi.
Lisaks kultuurimajale tutvuti ka kohaliku raamatukoguga ja heideti pilk tulevase Kogukonnamuuseumi kavanditesse. Päeva lõpetas grupitöö, kus tudengid said lahendada erialast praktilist ülesannet.
Täname südamest Meelike Poplavskit, kes on aastaid hoidnud järjepidevat koostööd Tallinna Tervishoiu Kõrgkooliga, ning loomulikult särasilmseid tudengeid, kelle aktiivsus ja huvi muutsid kohtumise inspireerivaks ja sisukaks.


